Lapptäcke

2012-04-26 09:27:00
Bloglovin
Det är ju sååå fantastiskt fint med lapptäcken!! Själv ska jag faktiskt sätta mig och börja lappa ihop lite... Men jag skulle vilja köpa små tygbitar lite varstans ifrån (kanske om man är iväg på äventyr någonstans - köper lite tyg här och lite tyg där) så att täcket liksom får lite historia och minnen i sig... det får gärna ta ett par år innan det blir färdigt... det blir bara ännu härligare då!



Det är ju helt klart jättemysigt att få med ett par lapprutor med barnens teckningar (ett inlägg om tips på det finner du här)?! Och vad skulle möjligt kunna vara med personligt och unikt? Helt underbart! Åh. Nu blev jag sugen på att börja sy lapptäcke redan idag! ...blir smått svårt bara då jag varken har tyg, tråd eller symaskin hemma... inga barn finns i hemmet ännu heller, så brodera sådant kan jag inte heller börja med... (kanske kan jag be sambon J att måla något?!) Haha.


Kommentarer
Postat av: <3 MIRANDA - MAMMA TILL ALEXIS. <3

Vilken bra ide att skaffa tyg från lite varstans!

Vi reser jätte mycket så det ska jag absolut göra! :D

2012-05-04 @ 21:48:41
URL: http://mammamiranda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jossan och Lina (JoLi), två sprudlande glada och skuttande fröknar i sina bästa år!

Vi lever i våra fantastiska små familjer och ger fanken i att ta livet på för stort allvar.Det som räknas är att man tar vara på dagen, precis som den är!

Två damer som är galet svaga för gamla nötta ting - följ med oss i våra inredningsäventyr!