Inte så himlans lätt!

2013-05-12 13:47:00
Bloglovin
 
Ja alltså... det är småsaker som dyker upp som är bra mycket knepigare än jag från början trott... en sådan självklar sak som lister till exempel... "Det är väl bara att såga?!"... nja. När man väl står där, så är det inte så enkelt... det ska vara olika vinklar och allt möjligt... Jag stod med min såg, och med mina lister i varsin hand. Fick fullkomligt hjärnsläpp och till slut visste jag knappt vad som var upp eller ner - in eller ut på varken såg eller list! Nu har jag i alla fall fått googlat runt lite och hittade en bra beskrivning för hur man ska få till just det här dilemmat snyggt (se nedan).
 
Att sätta golvlisterna är något lättare än taklisterna. Till golvet är det 45 grader som gäller i hörnen, men med snetak blir det alla möjliga olika vinklar... Hmm. Knepigt värre!
 
Så, önska mig lycka till! Nu kör jag igång! ;D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jossan och Lina (JoLi), två sprudlande glada och skuttande fröknar i sina bästa år!

Vi lever i våra fantastiska små familjer och ger fanken i att ta livet på för stort allvar.Det som räknas är att man tar vara på dagen, precis som den är!

Två damer som är galet svaga för gamla nötta ting - följ med oss i våra inredningsäventyr!