Knyt en sommarbricka!

2012-06-01 08:39:00
Bloglovin
Nu är det verkligen dags att välkomna sommaren! Juni månad och sommaren kryper sakta fram... i alla fall jag älskar att sitta utomhus med lite gott sällskap och en fika! Därför blir mitt tips idag att knyta en sommarbricka!

Ta en bricka, egentligen vilken som helst (med eller utan hål från början), borra hål (4-6st, beroende på smak och tycke jämnt fördelade på kanterna på en rund eller ett, hål i varje hörn på en fyrkantig). Ta ett härligt snöre - ett tunnare rep är riktigt snyggt också. Gör en knut i ändarna på repen och trä dem sedan genom hålen. Högst upp på snöret(/repet) gör du en stor knut som håller ihop alla ändarna - voila! Brickan är färdig!

Häng den i en gren som går ut över uteplatsen?! ;)




Kommentarer
Postat av: Malin - konst & design

Åh, fint! Det borde jag testa, jag älskar pyssel! :)

2012-06-01 @ 18:28:50
URL: http://malinbs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jossan och Lina (JoLi), två sprudlande glada och skuttande fröknar i sina bästa år!

Vi lever i våra fantastiska små familjer och ger fanken i att ta livet på för stort allvar.Det som räknas är att man tar vara på dagen, precis som den är!

Två damer som är galet svaga för gamla nötta ting - följ med oss i våra inredningsäventyr!