Lite pysslande!

2012-07-04 22:50:43
Bloglovin
Jag har varit ute hos familjen på deras underbara gård heeeela dagen idag och grejat, målat, städat och snickrat inför deras 110-årskalas som ska hållas på Lördag. Föräldrarna fyller jämnt bägge två så den över 100 år gamla logen ska få sig en rejäl uppfräschning! Det kommer bli helt fantastiskt fint där uppe, det börjar redan ta form - kul!
 
...de ska ha ett bord med gamla trälådor knökade med massa gott för kvällen. Jag tyckte det kändes lite tråkigt att bara ha det tomt från taket och bestämde mig för att göra en mysig takkrona! Resultatet blev jag verkligen nöjd med. När mörkret faller på kommer det bli helt sagolikt! Jippi!
 
 
Jag kan rekommendera INDISKA vad gäller ljuslyktor! Deras lyktor är bland de finaste som finns! Klicka på lyktorna för att komma direkt till deras webshop!
 
Vi har tidigare bjudit på en Steg-för-steg för att knepa ihop en egen takkrona. Se inlägget här.
 
Hjulet jag använde kommer från en gammal spinnrock (som ändå sett sina bättre dagar) och allting är upphängt med vanliga skruvkrokar och kedjor. Lyktorna fick sig ett extra lyft med prismor i botten.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

VIlka snygga, jätte snygga! :).

2012-07-05 @ 08:14:00
URL: http://ipeterson.blogg.se
Postat av: Liie

åh så häftigt! inte min stil alls egentligen men det där var snyggt som fasen.

2012-07-18 @ 02:20:06
URL: http://heyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jossan och Lina (JoLi), två sprudlande glada och skuttande fröknar i sina bästa år!

Vi lever i våra fantastiska små familjer och ger fanken i att ta livet på för stort allvar.Det som räknas är att man tar vara på dagen, precis som den är!

Två damer som är galet svaga för gamla nötta ting - följ med oss i våra inredningsäventyr!