Gärdets Gård i Vallda

2012-08-22 21:44:00
Bloglovin
Idag fick jag - minst sagt - en overkligt trevlig överraskning! När det var så jättetråkigt väder idag passade jag på att åka omkring lite för att hämta ett par saker som jag funnit på Blocket... när jag kom fram till min första anhalt (Kungsbacka) för avstämt möte sa Kicki att jag mer än gärna fick kika runt i hennes lada för där hade hon nämligen lite loppis. Och Milda Mathilda(!!!!) - hahaha, om man nu kan säga så?! DET kallar jag loppis! Inget skräp som de flesta loppisar faktiskt består till hälften utav. - Antika maffiga skåp, små nötta byråer, dörrar, fönster, sänggavlar, speglar... Jisses. Ja vad kan jag säga?! Det var absolut inte sista gången jag skrotade runt i hennes lada!
...förutom det jag kom dit för att köpa, fick jag med mig drömmar om alla skåp hon hade och en sjukt fin dörr som blir sänggavel till nya lägenheten! ...jag har en känsla av att dörren inte kommer bli det enda därifrån som får pryda nya hemmet sedan! ...bild på dörren kommer så småningom :)
- Åh vad jag längtar! Både till nästa gång jag får besöka Loppis i Ladan (Gärdets Gård) och till flytten! Nedräkningen har börjat! - 5,5 veckor kvar! ;)
 
Ha en bra kväll!
 
Jag upptäckte mitt stavfel på bilden, men om jag ska vara helt ärlig orkar jag inte ändra det... haha. Så det får vara, men det ska stå Gärdets Gård i Vallda, inte Valla!
 
 


 

Kommentarer
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Vilken härligt inspirerande blogg! Även om den lantliga stilen inte helt är min grej så gillar jag ändå att inspireras av andra stilar.

2012-08-23 @ 09:21:44
URL: http://trueborn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jossan och Lina (JoLi), två sprudlande glada och skuttande fröknar i sina bästa år!

Vi lever i våra fantastiska små familjer och ger fanken i att ta livet på för stort allvar.Det som räknas är att man tar vara på dagen, precis som den är!

Två damer som är galet svaga för gamla nötta ting - följ med oss i våra inredningsäventyr!