Start!

2013-05-10 22:11:49
Bloglovin

Mobilinlägg.

God kväll. Då har jag kommit hem från jobbet på de sju haven och har redan dragit igång med renovering av det nya hemmet! ...prio ett fick bli klädkammaren, det kändes som ett bra "prova-på-rum" när man inte har någon tidigare renoveringserfarenhet...
Jag hade ryckt lite i tapeten (en variant med väldigt grov struktur) innan och den tycktes lossa fint. - "inga problem det här", tänkte jag. "det lär ju gå i ett naffs"! Men ack... Stället jag vart och ryckt i tidigare gav ingen rättvisa åt det arbete det faktiskt visade sig vara... Inte mindre än fyra(!!!) laget tapet gömde sig under ytan och betongväggen undertill som jag hade planerat att lyfta fram vill inte på något vis bli helt fri från tapetrester. Så det fick bli lite omplanering och väggarna får istället en återställningstapet och färg ovan. - när jag väl kommer så långt då.

...golv inhandlades idag och kan inte bärga mig tills det är på plats! (förhoppningsvis kommer jag såpass långt imorgon)! Lister står på morgondagens shoppinglista - kul!

Ha en bra kväll nu allihop! ...nu ska jag krypa ner och kurera mina händer och axlar efter dagens slit! ;)

/ Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jossan och Lina (JoLi), två sprudlande glada och skuttande fröknar i sina bästa år!

Vi lever i våra fantastiska små familjer och ger fanken i att ta livet på för stort allvar.Det som räknas är att man tar vara på dagen, precis som den är!

Två damer som är galet svaga för gamla nötta ting - följ med oss i våra inredningsäventyr!