Adrian!

2012-11-21 13:28:25
Bloglovin
 
En kär vän till mig blev nyligen mamma... och jag kunde såklart inte låta bli att knepa ihop en present till den lilla familjen. Vad tycker ni?
Bilderna (på mätbrädan) är tagna med min mobilkamera och håller tyvärr inte jättehög kvalitet, men de får duga ändå! Det är ganska enkelt att göra en egen mätsticka, ta bara en bräda, måla hela i valfri färg (jag valde vitt, som ni ser) och när färgen har torkat är det bara att skriva på, lättast är om man använder en pensel med stel borst. Hängöglor som man kan spika i finns att köpa nästan överallt. Just den här valde jag skulle gå ifrån 65cm och upp till 160cm. Spetsen knöt jag på för att få en fin liten detalj bara. Kalas!
 
Om intresse skulle finnas kan jag göra liknande brädor efter önskemål. Hör i så fall av Er.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna M

Superfin!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jossan och Lina (JoLi), två sprudlande glada och skuttande fröknar i sina bästa år!

Vi lever i våra fantastiska små familjer och ger fanken i att ta livet på för stort allvar.Det som räknas är att man tar vara på dagen, precis som den är!

Två damer som är galet svaga för gamla nötta ting - följ med oss i våra inredningsäventyr!