Hus till Hus, Alingsås

2012-07-01 22:14:43
Bloglovin
Jag håller för tillfället på och fixar med en helt galet stor, underbar skänk från 1800-talet och ett litet skåp som säkert är ännu äldre... de var i tråkigt skick och behövde minst sagt ett lyft. Till dörrarna ville jag ha gamla haspar och skänken skulle bli otroligt vacker med kraftiga gamla handtag (i stil med sådana handtag gamla kistor ofta har)... och vart kan man få tag på sådant om inte på något gammalt återbruk någonstans?!
...vi pös iväg till Hus till Hus i Alingsås en sväng... jisses vad kär man blir. De har gamla dörrar och fönster till förbannelse, gamla spisar och kaminer. Helt galet mycket. Dit ska jag absolut åka fler gånger! De hade ett par möbler med som jag mer än gärna hade roffat åt mig, men då vi för tillfället kör runt i en yttepyttebil så var det ingen önskan som gick i uppfyllelse...
 
Tyvärr fann jag inte handtagen jag letade efter, men två haspar och ett gammalt vagnshjul fick följa med hemåt i alla fall! ...vagnshjulet ska få bli en riktigt fin takkrona tänkte vi! Lovely.
 
Har ni vägarna förbi Alingsåstrakterna så rekommenderar jag en svängom här, det är i alla fall värt att skutta in! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jossan och Lina (JoLi), två sprudlande glada och skuttande fröknar i sina bästa år!

Vi lever i våra fantastiska små familjer och ger fanken i att ta livet på för stort allvar.Det som räknas är att man tar vara på dagen, precis som den är!

Två damer som är galet svaga för gamla nötta ting - följ med oss i våra inredningsäventyr!