Loppis i Frufällan!

2012-08-20 08:39:00
Bloglovin
Igår tog jag med mig ett födelsedagsbarn till en loppis i Frufällan (mest för att jag visste att delar av hennes samlingsporslin har funnits där till en billig peng förut)... Frufällans Marknad har inte varit jättemycket att hänga i granen tidigare, de har mest haft nyare second hand-prylar och bara fåtalet riktigt gamla saker... men igår blev jag positivt överraskad - minsann!!
...en besvikelse var ju att hennes porslin redan blivit sålt, men detta vägdes helt klart upp av faktumet att de har fått in en hel hörna med antika prylar. Småsaker egentligen, flaskor, kvarnar, lyktor, lådor... Jättefina saker! Jag ville så gärna köpa alltihop, men fick begränsa mig. Haha! :) Sådana överraskningar är alltid välkomna!
 
Efter loppisen åkte vi hem till vännens syster för att dricka lite födelsedagskaffe och äta kalasbulle! Jam jam! Efter det fick jag lämna min vän till ödet och hon var tvungen att åka till jobbet... stackar'n, på hennes födelsedag och allt. Men(!) så är det att vara vuxen, antar jag. ;)
 
Jag har dessutom upptäckt en jättemiss på bloggen! Bilder som jag har hämtat från andra sidor - både bloggar och webbutiker - har jag helt missat att hänvisa till!!! Katastrof! Det var faktiskt min mor som pekade på att jag nog skulle göra det... tanken har inte slagit mig ens en gång! Hur kan man göra en sådan dundermiss?! Hmm. Lovar att hänvisa och om möjligt länka till sidorna bilderna kommer ifrån hädanefter! Ber om ursäkt och hoppas inget tagit illa upp. (De bilder som vi ibland tagit är de som hamnar i inspirationskategorin och ett par stycken ur Tips- och gör det själv-lådan)...
 
Ha en bra dag så bjuder jag på bilder på gårdagens vackra loppisfynd! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jossan och Lina (JoLi), två sprudlande glada och skuttande fröknar i sina bästa år!

Vi lever i våra fantastiska små familjer och ger fanken i att ta livet på för stort allvar.Det som räknas är att man tar vara på dagen, precis som den är!

Två damer som är galet svaga för gamla nötta ting - följ med oss i våra inredningsäventyr!